Stockholms resan!!

Ja, nu har det gått några dagar efter att vi kommit hem från Stockholm.
Tobias hade ju oturen att bli sjuk där nere,men inte förrän sista natten
fick han feber och efter en tablett så orkade han hänga på igen.

image645

Här har vi kommit på tåget och hade turen att få plats med bord emellan oss.
Spel, fika och tidningar var det som gällde vägen ner.
Det gick bra förrutom att både Göran och jag hade åksjuke känningar.

När vi kom ner åkte vi till Jenny och slängde in vår packning och for sedan mot Spårvagnsmuseét.
Efter lite strul så kom vi dit.
Vi gick av tunnelbanan vid centralstationen för jag hade för mej att vi tog en 2 därifrån men så var inte fallet ,
utan då fick vi leta upp en 53:a för att ta oss till 2:an.
Som sedan när vi åkt runt halva stan på ca ½ timme att den gick utanför slussen!!!!!!
Så ska ni till Spårvagns museét så ta 2 :an från slussen!!!!

image646

Vi kom så vi hann vara där ca 1,20 kanske.
Så sista turen med lilltåget fick killarna.

image647

Efter att vi träffat Jenny vid Hammarbysjöstad och ätit middag for vi till hennes lgh igen och då var det bad som skulle göras.
Det badrummet for sej en rejäl omgång varje gång killarna är ner.....
Jenny bodde hos en kompis dom dagarna vi var nere.
Somnade allihopa vid 9 tror jag.

Killarna och Jennys lgh går inte riktigt ihop,det finns inte så mycket utrymme för lek.....
Så på morronen på fredagen for vi ut till Djurgården så fort vi ätit frukost.
Jenny jobbade så vi letade oss fram så gott vi kunde,
och efter våra åkningar dan före hade inte Göran så stora förhoppningar om att jag hittade....

image648

Men till Junibacken hittade jag!!
Tog färjan dit.
Göran höll på att fara i backen när han skulle betala in oss.....
Men efter en stund så blev han impad!!

image649

Här är en bild från sagotåget.
Det är ju från Emil i Lönneberga.
Det är en jätte imponerande färd.
Sedan kommer man fram hos Pippi och hennes hus!

image650

Här rider Dennis "lilla gubben" och ryktar honom samtidigt.
Det var uppträdanden hela dagen så när vi var klar här gick vi och kollade på "Karlsson på taket" teatern.
Den hann lagomt sluta så åt vi lunch, sedan var det dax för Pippi teatern.

image651

Det var väldigt mycket folk,fast det var en fredag.
Men roligt hade allihopa.
Avslutade med att kolla på en sångstund som dom hade där.
Det blev 4 timmar vi var där och lekte och donade.

Sedan gick vi över gräsmattan och kom till Vasa museét.
Det var Göran intresserad av så vi gick och fikade och han gick på guidad tur!
Filmen var vi med och kollade på oxå.

image652

Men det var verkligen maffigt oxå!!

Träffade sedan Jenny och hon tog med killarna på mat och sedan skulle dom se bio.
Göran och jag fick en stund för oss själva.
Letade reda på en restaurang som jag vela gå på.
Mongolisk, där man fick lägga på tallriken vad man vela dom skulle wooka och
sedan om det skulle vara starkt eller inte.
Sedan var det bara att hoppas på att man fick tillbaka sin tallrik!!!

image653

Så här såg det ut från övervåningen där vi fick bord.

Tyvärr fick inte killarna nån biljett till bion, det var fullsatt redan.
Så dom for till Jennys lgh, och vi kom efter vi oxå.

image654

Här är jag mätt och belåten!!!
Vi myste på lite och somade väl som vanligt vid 21.

På lördags morronen kom Jenny för hon vela ha en varmare jacka och vi tog tunnelbanan
ännu längre ut på hennes linje.
Och sedan åkte vi buss en bit men en kort bit.

image655

Vi kom till Barnadiset!!
Det var hoppborgar och klätterborgar och rutchkanor och bollhav och, och,
och det var helt makalöst bra!!

image656

Tror jag fått med ganska mycket med denna bild.
Tobias hittade en kompis direkt där som han lekte med.
Tyvärr var det snart dax att åka mot Globen för Jenny och killarna och mot stan för mej!!
Min kamera i telefonen vela inte nått mera så jag har nu knäppt med Görans.
Så det är hans kort som kommer från Globen nu!!

image657

Det var tydligen väldigt bra!
Och som dom har sett fram emot detta var det ju bra!
Jag hade det oxå bra på stan kan jag lungt säga!!
Jag köpte med lite kött och färdig potgrat till Jenny.
Så vi gjorde lite mat hos henne på kvällen.

image658

Hade det jättemysigt med lite vin och
killarna satt och kollade på Pippi på tvn i vardagsrummet.....
Härligt,härligt.

image659

Göran fick en av sina farsdagspresenter redan på kvällen till efterrätten.
Långkarlsoner!!!
På söndags morronen var vi och bowlade.

image660

Här är det full action...
Göran vann som vanligt men sedan var det jag!!
Fick äntligen min revanch!
Resten av ordningen behöver vi inte dra, eller Jenny!!??
Packade och städade innan vi gick på det så det bara var att hämta
väskorna och fara till stan sedan.
Åt lunch och sedan var det dax att gå till tåget.
Sara hämtade oss i stan och skjutsade hem oss.

Borta bra men hemma bäst som vanligt.....
Tyvärr blev ju då Tobias dåligare med både snuva och hosta så här är vi nu.
Jag har varit hemma med honom igår och ska vara hemma med honom resten av veckan.
Hoppas han är bättre till helgen så vi kan hitta på nått.

Men ett stort tack till min underbara lillasyster för allt när vi var nere hos henne.
Det var jätteroligt och allt gick mycket bättre än vad jag hade hoppats på!
Kram.

Kommentarer
Postat av: Petra

Ja men det syns ju att ni haft det roligt :)
Tråkigt att Tobbe blev sjuk,men tur att det va på slutet... Hoppas han blir frisk då snart igen..
Ska ta å kolla upp hur det den där sista helgen nu i nov då,så hör jag av mig ang det senare.
Kramis.

2007-11-15 @ 09:30:12
URL: http://petraw73.blogg.se
Postat av: Angel

Ojoj vad roligt ni har haft det!! Skoj med en minisemester med hela familjen så här på höstkanten. Skulle jag också vilja. Får se om vi får tid för Hudik någon helg.
Kramar till er alla!

2007-11-15 @ 14:38:19
URL: http://angel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0