Nytt år!

Ja,då var 2006 över nu då.

Kändes lite vemodigt igår,men det kan ju ha att göra med att jag satt ensam.
Resten av familjen hade gått och lagt sej när klockan blev 12.

Men vi hann mysa på lite med underbart god mat och stämning.Hade ju jobbat till 16,var det meningen, men det gick inte så jag blev kvar till 17.

Gjorde en enkel förrätt med kallrökt lax,i den hade jag lite pepparrotsvisp,till det en klick creme fraiche och svart caviar,lite rödlök och en skiva avocado.Mumsigt.

Sedan stekte vi på älgfile´n och satte den i ugnen med skogschampinjoner och lök,även några kyftor vitlök åkte med.Skivade potatisen och stekte den med ca 5 klyftor vitlök.Vitlökssmör var det till oxå så klart....

När vi ätit gick killarna över till Sanna.Sannas mamma Jenny ringde efter en stund och sade att dom skulle tända på lite raketer ,så då gick vi över till dom en sväng.Trodde det skulle vara problem att få med killarna hem men det var det inte!!

Åt efterrätten som jag förberädde direkt jag kom hem.Det är äggula,kanel och florsocker man rör ihop.Sedan smälte jag vit choklad och vispade grädde lite lätt.Blandade ihop allt och hällde i fina glas och ställde kallt en stund.Åt och tände lite tomtebloss.

Sedan var klockan redan 21,30.
Märktes att det var sent för killarna,så vi stoppade dom isäng.
Inte ett knyst kom det därifrån ,så dom var nog trötta........

Det tog inte länge så gick Göran i säng oxå.
Kollade runt lite på tvn men det var inte mycket och se ,bara elände.
Hittade kanaler om vanvårdade djur eller om såna som råkade ut för olyckor.

Vid 12 så började det smälla på varenda sida av huset.Från köket såg jag från Holmenvägen,från lilla fönstret i vardagsrummet såg jag Kenneths ,och från stora fönstret där såg jag Göran och Jennys.
Gick jag till sovrumms fönstret så kanske jag såg stans.

Hade skickat lite mms och fått nått tillbaka,men inte ett vid 12 kom.
Lade mej vid 12,30.

När jag kollade schemat på jobbet igår såg jag att jag skulle jobba kväll idag.
Eftersom jag alltid är ledig på måndagar så hade jag nog inte kollat det så noga.Men istället slapp jag inventeringen på tisdag och fick komma till kl 9 då.
Fast det känns lite konstigt,men det är ju chefen som skrivit schemat så....

Ja,det var det.Börjar jobba om lite drygt 3 timmar.Mest troligt kommer både chefen och Stefan vara där även Anders och Malin brukar komma dan före.Jag tycker det är bra,för då går det mycket smidigare på inventerings dan.
Kanske dax att få på lite kläder nu då??

Kommentarer
Postat av: Anna

Gott nytt år på dig!
Verkar som vi fick nästan likadan varmrätt här i Söderhamn. Det enda som skilde var att vi fick oxfilé istället för älgfilé. Massor med vitlök ska det vara, mums!
Kramis

2007-01-01 @ 13:23:01
URL: http://booparn.blogg.se
Postat av: jenny

God Fortsättning!:)
Det vet du väl att det inte går att messa vid 12? Å efter kl 12 blev iaf jag för rultig för att kunna messa;). idag har jag bara sovit å nu är kl 02.09 å jag sitter på jobbet.
Kram kram! Ps, tack för MMSet på er! Ds.

2007-01-02 @ 02:05:58
Postat av: Sara

Gott nytt år på er. :) Blev dom så mätta av den goda maten så alla slocknade? :) Själv blev det en lugn nyårsafton för mig oxå, var även chafför så. :) ses snart! kramen!

2007-01-02 @ 11:25:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0