Fortsättning...

Ja, nu kommer en uppdatering i rasktakt!!

Juldagen firade killarna och Göran i Stocka.
For till Moränga vid 12 och middag på Karelen kl 15.
I Moränga var det klappar från Maja, farmor och farfar som väntade.
På Karelen var det från Dagmar och Ture och juldagsmiddag.
Jag jobbade mellan 9,45-18,45, öppning och stängning,
men det gjorde vi alla 4 som jobbade då.
Så jag kom hem när killarna for från Karelen.
Det blev lillajulafton för mej med när Göran kom med alla klapparna dom fått.

På annandag tog vi det lungt fram till kl 10,30.
Då packade vi in oss i bilen igen för 2 firanden till.
For till Forsa för att träffa det nyaste tillskottet i min bekanskapskrets!!
Lilla Linnéa var hos mormor i Forsa med mamma och pappa.
Hon hade sovtid när vi kom
men sedan höll jag nog henne tills det var dax att åka .....

image684

Här är vi och vi skulle stå.
Det var roligt och hon var jättestark i ryggen och nacken.
Skulle framåt hela tiden.
Skulle gärna ha varit på golvet med killarna och lekt om det gått.

image685

Här har vi ätit flaskan och lite majs och potatispuré,
så det är rapdax på mammas axel.

image686

Här är lilla familjen från Tranås.

Vi for sedan mot Harmånger och Görans mormors 80 års kalas.

image687

Tyvärr så var det lite skumt där och då
blir det inte så bra bilder med kameran.
Så det kom inte så många därifrån.
Men tårtorna som vi fick efter den härliga Wienerschnitzeln
med råris och surkål, broccoli och paprikan, såg ut så här.

image688

Här var ett ok kort på mormor när vi sjunger för henne.
Tror hon hade en bra dag.
Det kom en kusin till barnbarnen hennes som dom inte brukar träffa så ofta.
Rickard hade frun och barn med sej.
Barnen var 5 och 2 har jag för mej, tjejen var 5 och killen 2.
Så nu var det inte bara våra som hördes och köp under borden!!! 
Hade det jättetrevligt och gott var det oxå.
Var in på Hemköp en snabbis på vägen hem och
lämnade in några klappar till Anna och Wille oxå.

På torsdagen jobbade jag.
Grabbarna var hemma och hade besök.
Fredagen var det dax för Angelicas och Gustafs julklapp till killarna(och Göran)
Jag började jobba 10.
Göran skjutsade in killarna till Bredagatan vid 11.
Själv for han till en mekarverkstad och hjälpte till.
Killarna hade fått bio av A&G.
Så strax före 13 kom dom till mej och köpte godis ,bion började kl 14.
Göran hämtade upp dom igen vid 16.
Jag handlade hem grejor för lite tacos.
Träffade Jörgen på väg mot bilen och han kom på tacos oxå.
Göran ringde och då var vi utan ström hemma.
Så det blev en vegetarisk taco......
Dom for och hämtade ett elverk när det började dra ut på tiden.
Ca 2 timmar var vi utan,
men den kom tillbaka bara 1 timme sedan försvann den 1 timme igen.

Lördagen började jag packa när jag vaknade.
Skulle ner till mamma och pappa en natt.
Åkte utan frukost.
Fick den när vi kom fram till Maråker vid 10 tiden.

image689

Pappa hade köpt en ny leksak som absolut måste provas.
Killarna var ute på en rejäl sväng.
Mamma och jag tog en promenad upp på byn.

image690

Sedan packade vi in killarna , mamma och jag och for till Söderhamn på badet.
Vi kom dit vid 13 och det stängde 15 så det var lite lagomt.
Här är det pizzabit som äts.

image691

Här simmas det med mormor.

Åt middag när vi kom till stugan.
Karlarna hade lovat fixa till potatisen, men det var skönare att sova tror jag.
Så det tog en stund innan det blev middag, så vi hann med en förrätt oxå.
Kollade Jönssonliga sedan och alla sov utom jag och mamma.

image692

Så här fint var det på morronen.
Det hade blivit nån minus så det skulle gå att åka skridskor på havet sedan.
Men det blev bara Göran som åkte en sväng.
Pappa tog killarna på 4-hjulingen och vi andra tog en prommis
upp på byn igen.
Fixade till oss vid 13 och fick fika innan vi for mot Norrsundet,
tittade förbi på kyrkogården och tände ljus.

image693

Så här fint var det hos mormor och morfar där.

Kom till Iréne och Hans vid 15.
Killarna hade fått varsinn liten bil med släp.
Så dom lekte på jättebra där med dom.
Åt bra gjorde dom med.

image694

Fick den underbara varmrökta laxen med potatis och den goda såsen.

image695


Fruktsallad och glass, sedan var det kaffe och ålandskaka.
Så man är ju mätt fortfarande.
For hemmåt efter nästan 4 trevliga timmar.

                 

Var in på Hemköp(igen) och handlade,
så jag inte skulle behöva i morron.
Så nu har jag 2 dagar med bara existerande på.
Hoppas mamma och pappa kommer i morron.
Det är ju nyårsafton och det vore ju kul om nån kom till oss oxå.......

Men nu så har jag uppdaterat så det heter duga va??
Nu är det bara  morrondagen kvar så att säga.....

Kommentarer
Postat av: Anna..

Ja kom ju på frukost i allafall på nyårs dagen.. Bra början på det nya året.. Puss å go fortsättning..

2008-01-01 @ 12:05:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0