ons-sön V:34.

Ja,nu är det några dagar sedan jag skrev.
Onsdags morron ,när jag skrev,blev det ju mycket med ridskolan.
Ska försöka sammanfatta:
Onsdags morron kom mamma,hon hade semester och det
var meningen vi skulle ner till deras stuga men hon kom istället upp till oss.
Var till stan och handlade"lite".
En lång stund låg vi i vattnet nere vid stranden.
Passade på att äta lite suring när hon var här ,mums!!

image576

Mmm vilken härlig bild.
Jörgen kom han oxå för suring tycker han om!
Göran var lite putt över alla dessa småben som fanns,
så han skulle inte äta nått mera han.
Kan nog lura han med fieér nästa gång.
Killarna provade inte änns.
Dom fick "pasta med ärtor".

Torsdagen jobbade jag började kl 12,
så jag lämnade killarna på dagis och fritids till 11.
For sedan och vägde mej och handlade fler soppor.
Hade gått ner under sommaren...
Tänkte att stod jag still på samma så skulle jag bli nöjd.
Så nu har jag gått ner 21,5kg.
Så det var bara 12kg kvar då.....
Funderar över vilken träning jag ska ängna mej åt.
Vill inte det ska ta så mycket tid på em i anspråk.
Eftersom jag har ridning varannan ons och jobbar varje to.
Men jag ska nog hitta på nått,är ju ledig på må och ons så
jag får väl ta med Dennis på nått som är på dan.

Fredagen började jag en timme tidigare för det var landgångar som skulle göras.
Slutade då redan kl 17,15 ist.
Handlade till Lingarögården för där skulle det vara Surinskalas på lördagen.
Göran hade jour och fick åka till Delsbo kl 15,30.
Så han skjutsade killarna till Sara,som gick på pizzeria med dom och sedan en sväng på stan.
Jag hämtade på Bredagatan vid 18.
For hem en snabbis sedan till Lingarögården där vi dukade och tog rätt på mina kassar.
Göran kom hem vid 20,30 nån gång,samtidigt som oss var det ju.

På lördags fm kom mamma och pappa.
Skulle hjälpa till att ta upp båten.
Jag(och Göran)blir lite stirriga när båten ska upp.
Men vi skulle inte behöva hjälpa till,mamma och jag,utan vi
skulle fara till stan och ta killarna med oss.
Men mamma glömde ju väskan i pappas bil så
när vi skulle fara ner och hämta den fick vi ju hjälpa till.

image577

Här står jag i vattnet och drar i Iris så hon inte ska driva mot stenarna.
Det var lite närvöst ett tag,men det gick jättebra sedan.
Åkte hem och bytte om,sedan blev det stan för oss.
Var runt lite inne i stan.
Köpte med oss lunch från Chinaköket på väg hem.
Blandade lite med friterat kyckling och fläskfilé,stekta nudlar och grillspett.
Mums var det.
Mamma och pappa for vid 16 kanske och vi fortsatte dona med Iris,
det är ju en del som ska ur när hon kommit upp.
Åt middag ganska sent och på kvällningen började jag må dåligt.
Kännde ganska snart att det var mitt bråck som spökade.
Det brukar bara vara att kräkas och ta en tablett som jag fått
från doktorn så går det över.
Men så var det inte nu.
Försökte sova men det gick inte.
Vankade runt lite en stund men det hjälpte inte att sitta upprätt heller.
Så det var bara att kräkas lite till,
då släppte det och jag kunde sova.
Men på söndags morron var jag helt väck,
och trött,ont i kroppen och mådde illa.
Göran tog med sej killarna och for och kollade
på traktorer som skulle bege sej på en tur.
Vaknade till vid 11 och tog reda på tvätten och flyttade om i killarnas
garderober och tog bort urvuxna och icke använda kläder.
Fick ringa och påminna dom om att det snart var kalas dax.
Grannen hade fyllt och skulle ha kalas på em.
Jag gick över när det var slut,hade turen och få mej en kopp kaffe.
Sedan lekte dom kvar där en lång stund.
Jag hämtade in ägg från hönerna och det var så många nu att jag tog och bakade lite.
Tobias kom in och jag tänkte kolla hur mycket han kunde av alfabetet,
så vi tog och satte oss med boken jag köpt med alfabetet i.

image578

Här sitter han och pluggar,men han kunde mycket.
Inte läsa men många bokstäver satt redan.
Så jag blev lugn.Stoppade killarna i duschen och sedan var det natti vid 21.

Kommentarer
Postat av: Petra

Mums me suring,vattnas ju i munnen när jag ser bilden...
Men lät ju inge kul alls me ditt onda ju å att måsta kräkas.usch usch...
Va duktig Tobbe va med bokstäverna..

2007-08-27 @ 16:24:50
URL: http://petraw73.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0